Friday, January 1, 2010

Aku & TeaM ukHwaH

sepaNjang 3 semesTer aku di UPSI
aku dapat mengenali dengan ramai kengkawan,
lawan???
abaikan saja,
yg penting kawan snTiasa dsisi,
Tidak perlu menjadi lawan sekiranya semua yang disisi adalah kawan,
kawan yang aKu gelar saHabat,
uKHWah kerana ALLAH,
best jga aktvt ngan kengkawan kat cni,
bbq,ronda KL, makan2,
macam macam ada
hehe
yang manis, semestinya akan aku simpan
tp bukan dalam kocek
bukan juga dalam poket
aik..
poket dan kocek sama ja kan,
semua ni akan aku simpan dalam ingatan
biar menjadi kenangan
kenangan sePanJang zaman
Masam, manis, masin, pahit dan yang sama waktu dengannya
aku terima seadanya,
sebab inilah kehidupan,
Perjalanan aku disini masih panjang
aku harap
biarlah aku bertemu dengan insan yang mudah untuk difahami
mudah untuk memahami
yang boleh dijadikan sahabat
sahabat dunia akhirat
AMIN

3 comments:

  1. sahabat itu ibarat kurap..makin digaru makin sedap...makin digaru makin best...makin digaru makin indah...namun awas!!!!pabila berdarah,perit sekali impaknya...renung2kanlah....salam ukhwah fillah...fi sabilillah

    ReplyDelete

aHLaN Wa SaHLaN

Kemunculan ku disini
Bukan unTuk mengkritik...
Kemunculan ku disini
Untuk berkongsi ilmu sesama kita...
ilmu yang bermanfaat untuk kita semua...
Mudah-mudahan...
Amin...

suDuT reNunGaN

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang,

ialah jangan menuntut agar kita dicintai,

tetapi mulailah memberi kasih sayang

kepada orang lain
tanpa mengharapkan balasan.

(Dale Carnagie)

keiNsaFaN